satu fenomena baru dalam arena blogawan. followers itu hanya ilusi mainan di petang hari melambatkan proses berdikari hingga kita jadi lupa diri. kami menulis dengan penuh passion dan ilmiah.
 

July 28, 2012

7 Ramadan,Ramadan Terakhir dan Syurgamu Ramadan

Assalamualaikum
okeyh,sebelum tu beribu sesalan hamba ingin hulurkan kerna diri ini sedikit mengabaikan blog comel lagi molek ini.
ya,sedar tak sedar,separuh sedar atau tak sedar-sedar...ramadan tetap muncul.kedatangan bulan barakah ini menusuk kalbu sesiapa yang menanti.
Ramdan bulan ibadah 'Mega'....walaupun pada bulan ni masih ada yang tak rebut peluang...biasalah..manusia.
tak kira berapa juta rakaat terawih,berpuluh juzuk dihabiskan,tapi 'Keikhlasan yang penting'.
berapa ramai manusia mengeluh sebab solat sunat setahun sekali tu panjang sangat.~termasuk aku..hehe
ya,ibadah di ramadan sangat best.ia umpama air yang mengalir..takkan berhenti selagi tidak di tahan.
di kala beribu manusia beli air kat kantin,bubur ,ayam (sebab lauk ikan)..tapi mereka lupa kurma.
salah satu sunnah Rasulullah
makanan kot.bagi aku,kurmalah buah paling sedap lepas kismis (accecehhh)
baiklah,hadirin -hadirat sekalian....
pejam celik,tercelik atau tak celi-celik juga, dah 7 Ramadan dah.bermakna,sudah seminggu umat islam berpuasa.tak perlu tunggu malam 7 likur...awal-awal bulan puasa ini merupakan latihan
untuk kita teruskan ibadah secara konsisiten kat pertengahan ramadan nanti.
aku yakin,ramadan yang akan pergi sedikit  masa lagi akan meruntun hati sesiapa sahaja.
ramadan umpama surgamu...ibadah lah banyak-banyak.
mungkin sebelum ni,susah lidah nak menyebut g=huruf al-quran,setiap hari,bacalah sekurang-kurangnya separuh muka surat.
mungkin,ini ramadan terakhir kita...








pstt..~buku ni best tau...

1 comment:

 
KUCAR-KACIR © 2011 DheTemplate.com & Main Blogger. Supported by Makeityourring Diamond Engagement Rings

You can add link or short description here