satu fenomena baru dalam arena blogawan. followers itu hanya ilusi mainan di petang hari melambatkan proses berdikari hingga kita jadi lupa diri. kami menulis dengan penuh passion dan ilmiah.
 

December 14, 2011

Siri Bercakap Dengan Mambang #2


kangkang dalam passion!

Assalamualaikum dan salam ukhwah semua. Harap semua dalam keadaan sedap-sedap badan, kalau tak berapa nak afiat pun mudah-mudahan lekas betah hendaknya.

Baiklah gua teruskan siri ini dengan satu lagi puisi. Maaf puisi gua agak hancai tapi hancai lagi mereka-mereka yang tewas dengan empenak dunia!Macam waktu ketika gagak putih , bangau hitam.

Glosari Hidup

Tika aku masih bertatih
Detik-detik alunan suara ibu menemani lelapku
Lunak amat di telinga dekat amat di sukma
Ayah di samping ibu mengukir senyuman kasih
Enga benar dia akan rahmat Tuhan yang satu ini
Ayah jadi bulat hati bulat suara bulat tekad
Kepingin lihat aku jadi kirana unggul

Tika dewasa menjengah tiba
Rakan dan taulan menemani sunyi
Tiada hirau lagi nyanyian ibu senyuman ayah
Bagiku mereka hilang behena hilang utama hilang penting
Larang tegah mereka tak berjaya mengikat hati
Ajaran ajakan rakan kini tampak lebih melelar

Kini aku jadi faham jadi pakar
Hidup penuh ranjau menyuluh sesar lampau
Hidup penuh gelap bawa cahaya keinsafan
Insaf sesudah terasa gemercik lahar neraka
Menambah erti dalam glosari hidup


notanoti : gua rasa nak buat siri cerpen pulak. apa lu orang bukan nak baca pun? takpa asalkan gua passion, itu sudah memadai.



No comments:

Post a Comment

 
KUCAR-KACIR © 2011 DheTemplate.com & Main Blogger. Supported by Makeityourring Diamond Engagement Rings

You can add link or short description here