satu fenomena baru dalam arena blogawan. followers itu hanya ilusi mainan di petang hari melambatkan proses berdikari hingga kita jadi lupa diri. kami menulis dengan penuh passion dan ilmiah.
 

December 29, 2011

Semua ini tidak akan terjadi

Kerosakan akhlak remaja zaman sekarang mungkin tidak akan terjadi KALAU,

Cinderella tidak balik lewat malam
 Superman pakai underwear di dalam
Pinocchio tidak menipu memanjang
Alladin tidak suka mencuri
Batman tidak memandu 430 km/j melebihi had
Tarzan tidak hidup separuh bogel
Sleeping Beauty tidak malas dan cepat bangun daripada tidur
Snow White tidak bersedudukan dengan 7 lelaki bukan muhrim


Alahai, remaja memang mudah terpengaruh.


Oh ya, aku dah bosan tengok princesses muka cantik-cantik je





Haha lame gila entry ni. Kbye.

December 26, 2011

Aku Tahu Aku Kejam

Salam.
Harap-harap,tak adalah kutukan,cacian,umpatan dan apa-apa sahaja mengenai aku.
sebab? Ya Rabbi,dah berkurun,berzaman,berdekad dan berrr..(apa2 saja) dah aku tak post benda baru.
nyata,belum cukup lagi aura passion dalam diri aku.aku akui,aku kejam.
kejam sangat.kerana?...banyaklah .susah nak cakap.antaranya.....

#1 bunuh nyamuk



aku tahu,aku dah banyak kali bunuh keturunan kau.tapi tak adalah extrem macam gambar kat atas ni.
tu elok bako diri sendiri.eh,silap kau jugak sebab merayau tak tentu pasal.lepas tu gigit aku.
banyak cantik.kau berambus macam tu je.jadi untuk membalasnya,aku gunak khidmat
kawan baik kau.siapa?meh tengok-



ha..inilah MR.RIDSET.hahaha.aku tahu,aku dah khianat kau wahai sang nyamuk.
aku ingat saat kita bersama namun apakan daya.kau telah membuatkan malamku tak ada 'kick'!!
ya,menderita aku.jadi,terpaksalah aku korbankan kau.heheheh


2# Pijak Semut

sumpah,kehadiran adinda tak mampu menarik perhatian kekanda.walaupun
plastik perencah megi perisa tomyam sering kau kunjungi,namun hati ini masih tak terperasan kan mu.
maaflah.
setelah kekanda turun dari atas katil,tidak terperasan kaki suci lagi murni(ewah.) ini terpijak sekujur tubuh ramping adinda.ah..lantaklah!



aku  membenci kau kerana keturunan kau.siapa gerangannya?ya,si durjana Charlie.
kami amat membencinya.diri ini mengeti,kau tak sejahat adik kandung sebelah bapak tiri kau tu.
tapi,selagi darah itu mengalir di tubuhmu,takkan aku maafkan kesilapan mereka yang bertenggek kat jamban aspuraku.acececeh..
siapa soh tak tegur depa.jadi,mahu tak mahu,engkau terpaksa ku korbankan.selamat tinggal romeo.!




To be continued..(bajet ar..)

psst-ini adalah pengakuan seorang yang kejam.minta maaf ,aku memang suka merepek.
hahahah

December 21, 2011

Disini ada sebuah jalan.

ehem ehem, aku ambil sendiri kot.

Disini ada sebuah jalan,
Sepertinya sedang mengalir deras,
Gagah mengalirkan neuron Pluralisme,
Sekularisme sering berani menyinggah,
Aku lihat dan terus lihat

Disini ada sebuah jalan,
Ayuh abang pimpin tanganmu,
Kau terlalu kecil,
Kecil untuk meredah kecelaruan,
Mereka bisa pengaruhmu,
Bisa menukar peganganmu

Disini ada sebuah jalan,
Mari bersihkan segala kekotoran di persimpangan,
Biar orang kata kita jumud,
Biar orang fikir kita kelam,
Asalkan jalan ini suci dilalui generasiku.

Disini ada sebuah jalan,
Adik, sekarang kita lintas.

December 14, 2011

Siri Bercakap Dengan Mambang #2


kangkang dalam passion!

Assalamualaikum dan salam ukhwah semua. Harap semua dalam keadaan sedap-sedap badan, kalau tak berapa nak afiat pun mudah-mudahan lekas betah hendaknya.

Baiklah gua teruskan siri ini dengan satu lagi puisi. Maaf puisi gua agak hancai tapi hancai lagi mereka-mereka yang tewas dengan empenak dunia!Macam waktu ketika gagak putih , bangau hitam.

Glosari Hidup

Tika aku masih bertatih
Detik-detik alunan suara ibu menemani lelapku
Lunak amat di telinga dekat amat di sukma
Ayah di samping ibu mengukir senyuman kasih
Enga benar dia akan rahmat Tuhan yang satu ini
Ayah jadi bulat hati bulat suara bulat tekad
Kepingin lihat aku jadi kirana unggul

Tika dewasa menjengah tiba
Rakan dan taulan menemani sunyi
Tiada hirau lagi nyanyian ibu senyuman ayah
Bagiku mereka hilang behena hilang utama hilang penting
Larang tegah mereka tak berjaya mengikat hati
Ajaran ajakan rakan kini tampak lebih melelar

Kini aku jadi faham jadi pakar
Hidup penuh ranjau menyuluh sesar lampau
Hidup penuh gelap bawa cahaya keinsafan
Insaf sesudah terasa gemercik lahar neraka
Menambah erti dalam glosari hidup


notanoti : gua rasa nak buat siri cerpen pulak. apa lu orang bukan nak baca pun? takpa asalkan gua passion, itu sudah memadai.



December 12, 2011

Secebis ilmu untuk dikongsi

Aku bukanlah seorang manusia yang penuh ilmu di dada. Apalah yang boleh diharapkan oleh budak mentah berumur 15 tahun ini. Oleh sebab itulah dia berusaha untuk mengambil seberapa peluang di hadapan untuk mengumpul ilmu. Internet bukan hanya doktrinasi orang yahudi yang melalaikan bahkan ianya juga mendatangkan faedah kepada kita. Post ini bukan mengenai kebaikan internet ya jauh sekali.



Bukan tentang kebaikan
internet
Pada saat ini aku cuba untuk berkongsi sedikit ilmu yang baru diketahui. Taktahulah kalau hanya aku yang ketinggalan dan post ini ialah tentang Freemason


Apa itu Freemason?
Fremasonry adalah gerakan rahsia Yahudi untuk menghancurkan agama-agama dan bangsa lain di dunia untuk menjadikan bangsa Yahudi sebagai penguasa tunggal dunia.

sumber: ijoks2009
Lambang freemason

Freemason berada di seluruh pelosok dunia. Ya bahkan di Malaysia juga tidak terkecuali. Ada beberapa ciri sebelum kita mengkelaskan seseorang itu adalah ahli freemason


1. Memakai Monkey jacket.
2.Memakai apron kecil (seperti apron tukang batu zaman dahulu )
3.Terdapat huruf G 
4.Wujud lantai berpetak (chekered floor) 
5.Terdapat sebatang atau dua pillar (tiang)


Baca di sini untuk mengetahui upcara angkat sumpah ahli freemason. Alah freemason je bukannya membahaya kan kita pun. Tak jejas ekonomi negara. Tak jejas kesihatan mak mengandung. Tak jejas result PMR (eh?) Ya mungkin ianya tak menjejaskan hal perbadi tetapi ia mungkin memberi ancaman terhadap agama Islam.

Wah hebat kan freemason ni siap ada pangkat lagi. Freemason mempunyai 33 pangkat. Tetapi di Amerika pangkat yang paling tertinggi adalah level 32, untuk naik ke level 33, mereka harus diiktiraf di Scotland.

 Bukan senang nak dapat pangkat ni. Bukan macam nak naik pangkat sarjan untuk KRS hanya pergi perkhemahan dan ambil ujian. Tidak sama sekali. Perkhemahan tidak termasuk dlam agenda tahunan ahli freemason kot aku rasa, melainkan kalau mereka nak menyebarkan kepercayaan mereka kepada orang asli dalam hutan. 

Bagi para perempuan bolehlah anda sandar dan silang kaki sambil tengok cerita Art Attack di Disney Channel sebab freemason hanya mengambil lelaki sahaja sebagai ahli. Selain itu, ahli freemason hendaklah bebas, bukan hamba dan mempercayai makhluk agung sebagai pencipta. Huh? 

Apa kaitan freemason dengan Illiminati? Ah takde beza nya pertubuhan ni. Mereka berdua menyembah iblis, syaitan dan mengamalkan sihir. Bahkan mereka juga bergabung untuk melenyapkan semua agama di dunia. Fuyoo tinggi nya angan angan


Bangunan Freemason di Perak?
Post ini dibuat sekadar tatapan, setelah melakukan beberapa reseach bukan ingin membongkarkan jauh sekali untuk membawa pengaruh yang buruk. Tidak menyentuh mana mana pihak hanyalah sedikit perkara buat renungan. Berdoalah kita semoga dijauhkan daripada terjebak dalam perkara ini, Nauzubillahminzalik 

Ingin keterangan lebih lanjut, abang google ada banyak cerita untuk dikongsi. Tanyalah dia, dia serba tahu, serba boleh. Semua informasi hanya di hujung jari

“Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak akan senang kepada kamu hingga kamu mengikuti agama mereka. Katakanlah: "Sesungguhnya petunjuk Allah itulah petunjuk (yang benar)". Dan sesungguhnya jika kamu mengikuti kemauan mereka setelah pengetahuan datang kepadamu, maka Allah tidak lagi menjadi pelindung dan penolong bagimu.” (Al-Baqarah: 120).


p/s: Aku mencadangkan anda menonton The Arrival di youtube.

December 8, 2011

Siri Bercakap Dengan Mambang #1


tangkap gambar pun kena passion ye dak?

Assalamualaikum dan salam sayang semua!
Baik secara holistiknya gua dapat rasa kemantapan pengisian dan rupa fizikal blog ni dari hari ke hari. Ini semua berkat passion dan kelapangan masa para komrad kucar-kacir. Gua tak menyesal jemput kalian semua mengimarahkan blog ni. Gua tau lu orang boleh tangani.

Baiklah baiklah. Gua ingat gua nak hidupkan budaya sastera dalam blog ni. Gua jadi risau dan tak keruan bila tengok modal insan dinihari semakin meminggirkan sastera. Tak passion langsung mereka ni dengan sastera. Sastera ni bagi gua satu wadah untuk melampias segala apa yang membeku dalam diri. Gua tak fikir sastera jadikan kita kolot , tak deep dan passion waima jadikan kita cinta dunia lebih-lebihan , tak tak sekalipun tak. Sastera bagi gua juga satu benda yang luas dan perlu ditafsir dengan minda terbuka. Jangan jadi dungu dan dangkal sampai nak pertikai semua benda. Gua bukan apa , sedih kalau sesuatu tu sudahlah tak dihargai , dicerca dimaki pula. Takpa Abdullah Hussin biar si mulut-mulut puaka terus leka dengan dunia mereka. Tak faham? Petanda kau juga buta sastera. Maaf gua bukan apa , ini soal kemartaban khazanah bahasa dan bangsa. Takpalah mungkin lu orang memang lebih gemar untuk pandang enteng sastera....

Pawana Sukma
Nun sana ada negeri
Megah dan aman
Tiada terlihat sezarah kesengsaraan
Muda tua saling harmoni , saling kasih , saling berahi
Semuanya tak ubah bak satu famili

Nun sana ada negeri
Megah dan aman
Syukur mereka kehadrat Illahi atas segala kurnia
Berjanji mereka kekal patuh dan taat
Sehinggalah ke akhir hayat walau mereka takut
Takut jadi mayat
Takut jadi abu
Takut jadi penakut

Nun sana ada negeri
Megah dan aman
Tapi sayang itu sejarah silam sejarah gemilang
Lenyap sudah megah lenyap sudah aman
Berdesir lenyap dihembus pawana sukma
Sukma si raja tua dan wizurai
Masing-masing ada rencana
Masing-masing ada kerangka raksa

Nun sana ada negeri
Sedarlah teman sedarlah rakan
Itu negeri kita
Negeri yang hilang megah
Negeri yang hilang aman
Semua lenyap dihembus pawana sukma
Sukma yang hina lagi menghinakan

notanoti : gua rasa gua terlampau emosi tadi. maaf semua , takkan berulang lagi. oh ya pawana sukma ni karya gua. bukan plagiat macam ni ha . benda-benda lain gua boleh tangani lagi tapi bab plagiat ni memang kaki dengan buku lima ja makan dia.
Tiada Islam tanpa Jama'ah tiada Jama'ah tanpa Amir tiada Amir tanpa Ketaatan
-Saidina Umar Al-Khattab

December 7, 2011

Sebatang Tongkat dan Botol Susu.

Segera aku meluru ke dalam gerabak. Walaupun berpusupusu orang yang keluar dari gerabak LRT , aku tetap cuba merempuh masuk ke dalam. Terus sahaja aku mengambil tempat duduk diantara gadis Cina dan juga seorang lelaki bangsa asing. Kelihatan seperti gadis Cina itu seoarang pelajar universiti manakala, lelaki bangsa asing itu mungkin seorang pelancong. Aku hanya duduk dan memerhati sekeliling. Ragam manusia adalah pawagam kehidupan.'


Setibanya di setesen KLCC, kedua duanya segera bangun dan beredar. Kemudian, seorang lelaki buta segera masuk ke dalam, juga disertai beberapa kumpulan manusia yang lain. Rata-rata adalah golongan belia. Ah, belia sering sahaja mendominasi perkara sebegini. Tempat duduk disebalah aku segera di isi oleh kumpulan manusia. Seorang lelaki berbadan tegap, berbaju kemeja dan seorang makcik berusia 40-an.

Melihat orang buta itu bagaikan burung pipit tersepit antara enggang, lelaki berbaju kemeja disebelah aku memberinya tempat duduk. Mungkin itu yang membuatkan dia tersenyum ikhlas.Masing masing leka bermain dengan telefon selular mereka. Zaman serba canggih, mengurangkan nilai ketamadunan manusia.

Tiba di Jelatek. makcik di sebelah aku bergerak keluar gerabak. Rumahnya mungkin berhampiran. Sangka aku. Seorang ibu mengandung yang membawa seorang anak kecil menggamit perhatian warga gerabak. Mana tidaknya, anak kecil yang dikendongnya tidak henti menangis. Segera wanita itu mengambil tempat di sebelah aku.

Ah, aku hanya memejamkan mata. Kisah apa aku dunia ini ? aku hanya ingin ke Sri Rampai. Ini tempat duduk aku, siapa peduli ? Lelaki buta disebelah aku, dan juga perempuan mengandung membawa anak juga disebelahku. Aku tersepit antara dua penderitaan.

Tiba tiba, lelaki buta itu bersuara, "Kejut kan saya bila sampai wangsa maju ye ?". aku hanya mengangguk. Dia bukan mampu lihat jika aku angguk atau geleng. Kini , aku tersepit diantara dua kekejaman dunia. Seorang lelaki buta, dan seorang wanita yang penuh dengan tanggungjawab. Kadangkala aku rasa dunia ini tidak adil. Aku tahu, Tuhan beri ujian , kerana Dia tahu kita mampu lakukan.

Cuma , aku suka mempersoalkan . Kenapa kehidupan ini perlu ada dugaan bila Tuhan sendiri dah tetapkan kita akan masuk syurga dan neraka. Sepanjang liku kehidupan ini, aku masih tercari cari tujuan sebenar kita melayari kehidupan. Apakah kehidupan beragama itu penting ? Aku berkelakuan baik, dan tak bergantung kepada sesiapa. Bila aku susah, aku hadapi dengan tabah.

Stesyen Sri Rampai sudah dekat.Aku segera mengejutkan pakcik itu "Pakcik, saya nak turun dah ni, tapi stesyen Wangsa Maju kejap lagi.. ". Pakcik itu mengangguk. Kemudian , dia segera memegang tanganku.


"Nak, hidup kita ni perlu ada pegangan. Pegangan itu yang akan membawa kita menyusur kehidupan ini. Pilihlah pegangan yang betul dan lurus. Takut kelak dapat bahana. Pegangan ibarat tongkat. Kalau bengkok tongkat tu, maka bengkok lah jalan anak. Ingat ni, tak kesah lah tongkat itu diperbuat daripada apa, asalkan masih mampu bawa ke jalan yang betul, percaya pada tongkat itu. Assalamualaikum "

Aku terkesima. Pesanannya ibarat menagkap jiwa aku. Aku rasa pedih. Taktahu kenapa atau mengapa. Ini adalah hakikat. Aku segera bangun untuk keluar. Sedia tunggu untuk pintu terbuka. Tiba tiba, ada bunyi seperti benda terjatuh kedengaran. Aku lihat di bawah, botol susu anak wanita di sebelah aku. Aku segera mencapainya dan beri kepada wanita itu. Dia merenung muka aku sedalam dalamnya. Aku getar.



"Terima kasih dik. Tengoklah botol susu ni. Walaupun dah berapa kali basuh, dia tetap bau susu. Dalam hidup ini, kita kena redha dengan apa yang kita ada. Kalau dah namanya botol susu, tak mungkin akan berbau Coke. Kalau dah namanya Islam, tak mungkin orang akan pandang seperti Yahudi. "

Pintu terbuka, aku segera keluar. Dua pesanan yang akan aku genggam sampai bila bila.

December 5, 2011

Aku kembali

Assalamualaikum,

baiklah aku kembali ke dunia kucar kacir setelah lama aku mendiamkan diri. Inche idea saja taknak datang dekat aku. Tak tahulah apa dosa dan salah silap aku dekat dia -.-  Baiklah, beta baru sahaja menamatkan journey yang sangat panjang. Beta pergi ke selatan semenanjung malaysia untuk berjumpa dengan nenda terchenta. Apa guna korang nak baca pun aku tak tahu. Biarlah asalkan aku bahagia. Ya, aku bahagia bila orang bahagia (; Haha, okay tu ayat orang lain aku cilok

mungkin orang ini terlebih bahagia?
Kita patut contohi pakcik tu. Baru hidup kita aman sentosa bahagia. Baru baru ini aku terasa sangat bahagia bila kawan aku ada buat kelas untuk menjadi org bahagia. mungkin kalian boleh daftarkan diri. 
mahu sign up? Silakan silakan telefon 011-2345678
 -
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
p/s: Aku tak tahu apa faedah post ni. Hahah (; baiklah kalian pergi bukak link Imam Suhaib dekat youtube. Best weeehh







December 4, 2011

Purify Your Head Son!

it's okay , it's alright , I think I got it right!
Okay I will write in my mother tongue now haha yeah right. Writing with rebellious mind and passionate hand , just like usual eyyy mate?

Have you ever wonder about your life? Wonder upon all the things happen in your life and why it actuallly happened?Have you? Okay I'm not going to talk about this actually.

Now now take a deep breath and say your prayer.This is such a wonderful life so make it happier!

Okay I just writing this to make sure I kept my passion intact. I will going to take a long leave. Hopefully fellow comrades : Awe Tanjung Badar Pengawas Ike will steadfastly maintain and sustain this blog's passion and awesomeness! I know you guys are fit enough for it. Better not to be like the match between ever-champion Manchester Bersatu and Villa Aston last night. Dude , where are their resilience ! But I put my believe in you comrades! I do believe! But please, please don't make my belief goes astray.

جزيرة اللؤلؤ here I come!

notanoti: teruskan passion ya komrad! ni lagu untuk kasi naik sikit passion. selamat bercuti!

December 3, 2011

Kadang-kadang,kita perlu merasai kesusahan

Assalamualaikum,
Hah! Aku tak tau nak kata apa bila tengok perangai orang sekeliling aku.Kadang-kadang,terdetik kat hati,
betul tak diaorang ni?.Nak kutuk banyak-banyak tak boleh,sebab tak semua orang sempurna
sangat.Sebab apa? aku pun tak bagus sangat.Tak begitu bagus untuk mengkritik semua benda.Tapi
cukuplah sikit-sikit untuk mengubah perkara yang tak sewajarnya.Betul tak?

Okey,berhenti merapu memanjang!Dah meleret dah ni.
Sesetengah manusia tak suka menghadapi kesusahan,kesulitan  dan ke-'trouble-lan.
Ada juga yang selalu kena tapi tetap tabah.Ada juga tak pernah kena,tapi cepat menyalahkan takdir.
Tak kurang juga yang menghadapi kesusahan yang sedikit,tapi mengamuk mengalahkan
zirafah(sila abaikan ayat dan gambar ini).


Ya,sometimes,kita perlu menghadapi kesusahan.Sebagai contoh kerusi di kelas yang acap kali 'ghaib'
setiap kali event sekolah berlangsung di dewan-tempuhilah dengan penuh kesabaran.
Itu belum lagi kematian ahli keluarga,muflis,kesempitan hidup dan memacam lagi.



Tapi kebanyakan mahluk kat muka bumi ni tak boleh terima kesusahan.Yalah,celik mata
dah ada laptop sebelah kiri,ada handphone kat sebelah kanan.Sampai baju outing  hilang pun
dah bergoncang satu hostel.Tak dapat outing dik..(pak cik  tak kisah...).Begitu juga dengan ketidaksabaran menunggu.Ya,aku pun benci dengan menunggu ni.Kalau boleh,aku nak semuanya cepat.Tapi apa yang di buat-tak semua perfect.

jangan fikir perfect saja,tapi ke'passion'-an!

Sabar jelah.Kadang-kadang,kita mesti,perlu,sepatutnya merasai kesusahan.Jangan salahkan 'benda' tu
kalau susah sikit,biasa-biasakanlah diri.
Mana tahu,cita-cita kita misalnya mahu menjadi doktor tetapi sebaliknya hanya mampu bekerja sebagai tukang sapu pada masa depan berlaku.Takkan kita nak tolak takdir kan?

tak perlu marah macam ni..hah!



Ya,rasailah kesusahan.Sebab,dalam kesusahan itu,tersimpan kemanisan kehidupan sejati.




psst=semua contoh seperti kerusi,baju outing,termasuklah zirafah tak kena
mengena langsung dengan hidup aku.
Tooo-Hoo-LOOng lah!!

 
KUCAR-KACIR © 2011 DheTemplate.com & Main Blogger. Supported by Makeityourring Diamond Engagement Rings

You can add link or short description here